Praktische informatie

Aanmelding: OP DIT MOMENT IS ER EEN AANMELDSTOP.

Om je aan te melden kun jij mij bellen op:   

06 - 12 68 77 73

Indien ik niet zelf aanneem kun je een voicemail bericht inspreken met je hulpvraag, naam en telefoonnummer. Ik bel je dan op een later tijdstip terug.

Ik kan je aanmelding pas in behandeling nemen als je in het bezit bent van een geldige verwijsbrief en ik een contract heb met jouw zorgverzekeraar (zie vergoedingen hieronder). Ik behandel alleen in de specialistische GGZ en geen basis GGZ.

Verwijsbrief huisarts:

Om voor vergoeding van de behandeling in aanmerking te komen, is een verwijsbrief van de huisarts nodig. In de verwijsbrief moeten de volgende zaken vermeld zijn:

• Naam en praktijkgegevens verwijzer
• Persoonlijke AGB-code verwijzer
• Verwijzing naar 'Specialistische GGZ’ of SGGZ
• Korte toelichting op de verwijzing, eventueel aangevuld met overzicht van eerdere behandeltrajecten
• Handtekening verwijzer
• Stempel verwijzer
• Vermoede diagnose DSM-5

De aanmeldingswachttijd

De aanmeldingswachttijd in de praktijk is maximaal 3 weken. De aanmeldingswachttijd is de wachttijd tussen je aanmelding en de eerste afspraak. Deze wachttijd ontstaat meestal door het afstemmen van de agenda's.

Ik hanteer geen wachtlijst met cliënten die wachten op behandeling. Als ik geen plek heb neem ik geen nieuwe cliënten aan.

Er is geen behandelingswachttijd tussen intake en behandeling. De behandeling vindt meteen aansluitend na de intakegesprekken plaats.

Wachtlijstbemiddeling door de zorgverzekeraar

De volgende tekst ben ik wettelijk verplicht weer te geven op mijn site: Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Zorgprestatiemodel en Zorgvraagtypering

Vanaf 2022 wordt gewerkt in de GGZ gewerkt met zorgprestatiemodel en met zorgvraagtypering. De zorgvraagtypering geeft informatie over de hoeveelheid en ernst van de klachten en problemen. De toegekende zorgvraagtypering vind je terug op de facturen van je zorgverzekeraar. De zorgvraagtypering is niet hetzelfde als je behandelplan. Meer informatie over zorgvraagtypering vind je in deze folder:

https://www.zorgprestatiemodel.nl/content/uploads/2021/07/Beschrijving-Zorgvraagtypen-juli-2021.pdf Meer informatie over het zorgprestatiemodel vind je in deze folder: Patientfolder-zorgprestatiemodel-digitale-versie.pdf website van de LVVP: https://lvvp.info/voor-clienten/zorgprestatiemodel-wat-verandert-voor-patienten/.

Vergoedingen

Ik heb voor 2025 een contract afgesloten met de volgende zorgverzekeraars:

  • Menzis. Labels: Anderzorg, HEMA, Menzis, VinkVink.
  • ASR. Labels: a.s.r.. en Ik Kies Zelf van a.s.r.
  • Caresq (Eucare). Labels: Caresq en Aevitae.
  • Salland. Labels: HollandZorg en Salland.
  • Zorg en Zekerheid. Labels: AZVZ en Zorg en Zekerheid.
  • DSW. Labels: DSW, InTwente, StadHolland.
  • Zilveren Kruis. Labels: Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Friesland.

In zijn algemeenheid geldt bij gecontracteerde zorg: indien ik een contract heb met jouw zorgverzekeraar en sprake is van een vergoede DSM-5 diagnose, krijg jij de gehele behandeling - met uitzondering van je verplichte eigen risico van minimaal 385,- EUR- per jaar, vergoed. Voor de actuele en volledige voorwaarden kun je terecht bij je eigen verzekeraar.

Wat wordt niet vergoed?

Niet alle problemen/stoornissen -hoewel ze een grote impact op je leven kunnen hebben- vallen onder de verzekerde basiszorg.
Het gaat onder meer om aanpassingsstoornissen, psychische stoornissen zonder dat er sprake is van een gediagnosticeerde psychische stoornis, relatieproblemen, arbeidsgerelateerde problemen en seksuele disfuncties.

In 1 of enkele gesprekken geef ik aan of er inderdaad sprake is van een stoornis waarvan de behandeling wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Mocht er toch geen sprake zijn van een stoornis, dan worden de eerste diagnostische consulten nog wel vergoed.

Niet gecontracteerde zorg

Als ik geen contract heb afgesloten met jouw zorgverzekeraar dan kan ik je niet in behandeling nemen. Wanneer ik besluit niet-gecontracteerde zorg aan te bieden, dan zal ik dit inclusief de werkwijze en tarieven op deze website vermelden.

 

Annuleren en verzetten van afspraken

Een afspraak kan uiterlijk 24 uur van tevoren worden geannuleerd of verzet door te mailen, een sms te sturen of te bellen. Waarbij het tijdstip van bellen (of inspreken van de voicemail) of versturen van de mail wordt gehanteerd. Bij afzegging binnen deze 24 uur wordt een no-show tarief van EUR 50,- in rekening gebracht. Helaas geldt dit ongeacht de reden (dus ook bijvoorbeeld bij ziekte). Dit in verband met de tijd die ik voor jou heb gereserveerd. De rekening van een no show kun je niet indienen bij de verzekering.

Werkdagen

Mijn werkdagen zijn: dinsdagochtend (online), woensdag en donderdag.